15 Mayıs 2011 Pazar

Ford Fiesta 1,25 flair 3d '97



Cift hava yastigi,cd calar ve 1 tondan daha hafif govdeyi ucuran 75 begir.Bunlar o doneme gore gayet yeterli sayilabilecek ozellikler.Arac basitligi ve sadeligiyle sizi cezbetmeyi basarirken,performans olarak da yuzunuzu kara cikartmiyor.Ozellikle sehir icinde daha once herhangi bir gti kullanmadiysaniz Fiesta'nin performansi sizi oldukca tatmin edecektir.Yakit tuketimi konusunda ise arac oldukca tutumlu 14,3 km/l gibi bir degere sahip.

Arada bir performansli kullanmak isterseniz aracin cevikligi karsisinda gayet eglenceli dakikalar gecireceginizden emin olabilirsiniz.En az bir gokart araci kadar zevkli oldugunu soyleyebilirim.Ayrica 110 nm tork da aracin cekisi konusunda gayet onemli bir rol oynuyor diyebilirim,cunku surekli vites dusurmeniz gerekmiyor.Devirli kullanimlarda sehir icinde 4.vitesi tercih edebilirsiniz.Bu takriben 2000 d/d civarina tekabul ediyor.Limitleri zorlamadim ama motorda redline yok gibi 7000d/d'e kadar cevirebilecekmis gibi hissettiriyor.Vtec motoru ile karistirmamak lazim tabi,yoksa motoru kucaginiza alabilirsiniz.Ancak 4000d/d'den sonra cekisin buyuk olcude dusecegini tahmnin ediyorum.Tabi fazla abartmamak lazim cunku 14 yasinda bir arabanin asiri yuklenmelerde fren mesafesi normale gore cok daha fazla uzayabiliyor.Olaylari analiz ederek bu durumu iyi ayarlamaniz lazim.

Ancak otomobilin otoban performansi icin ayni seyleri soylemek tabi ki mumkun degil.Arac asagi yukari saatte 170 km hiza kadar ulasabiliyor.Tabi sonlara ne kadar yaklasirsaniz bu bir o kadar da titreme ve dikkat demek.Zira bu aracla limitleri zorlamak pek onerebilecegim bir sey degil.Kisacasi Fiesta gayet eglenceli bir arac.Dizel motorun bakim zorluklari,masraflari malum.Bu tur ekonomik,saglam ve surekli tamir istemeyen evden-ise,isten-eve tarzinda bir hayat suren insanlar icin ideal bir secim olacaktir.

Hiç yorum yok: