24 Ağustos 2012 Cuma

Hyundai Accent 1,5 CRDİ '02


Yaklaşık 200 binde tek kapı spor egzoslu bir tanesini sürme şansı yakaladım. Daha önce rahatça 4-5 bin devir çevirebilen bir diesel arabaya hiç rastlamamıştım. Bu açıdan da benim için bir ilk oldu. Aracı hem şehir içinde hem de otoban da denedim. Şehir içinde ne yalan söyleyeyim biraz ürktüm, uzun zamandır kullanılmadığından olacak frenleri neredeyse tutmuyordu. 40 km/h hızla giderken bile fren mesafesi gayet uzundu. Her ne kadar bu durum çoğu insan tarafından doğal karşılansa da bana biraz tuhaf geldi. Araçla ilgili tuhat olan bir diğer şey ise motorunun 3 silindirli olması. Aracın performansı gayet iyi, motor sesi de benim kulağıma gayet karakteristik ve hoş geldi. Yakıt tüketimi de yaklaşık olarak 18-19 kilometrede 1 litre civarı yani gayet güzel. 45 litrelik bir yakıt tankı olduğu düşünülürse bir depo mazotla fazla performanslı kullanılmamak kaydıyla 800 km civarı bir yol yapabileceğini söylemek mümkün.

Teknik özellik olarak araçta klima, cd/radio, bardaklık(bazen çok işe yarıyor), 4 hava yastığı ve abs bulunmakta. Ha bir de unutmadan garajınızda aküyü şarj edebilmeniz için aracın kaputunda bir adet elektrik prizi bulunmakta. Bu da iyi düşünülmüş bir özellik olmuş.

Fabrika verilerine göre son hızı 170 km/h olarak açıklansa da, saatte 140 km hıza rahatlıkla çıkabilen bir araç için fazla iyimser görünüyor. Dikkatimi olumsuz anlamda çeken tek nokta ise direksiyon oldu. Daha önce kullandığım hiçbir arabada rastlamadığım bir şey beni rahatsız etti. Mesela normal bir araçta direksiyonu sağa veya sola hafifçe kırdığınızda veya dönüş yaptığınızda, arabanın hızına bağlı olarak direksiyon bir müddet o halde kalır. Daha sonra araç ilerlemeye devam ettikçe eski haline döner. Ama bu arabada öyle bir şey yok. Direksiyonu kırdığınız andan itibaren, ters yönde bir tepki ile karşılaşıyorsunuz. Yani elinizin sürekli direksiyonun üzerinde bulunması gerekiyor. Bence biraz can sıkıcı bir durum ama elbette göz ardı edilebilir.

Her ne kadar ülkemizde pek fazla bulunan bir model olmasa da kelepir bir araç olduğu için kaçırılmamalı.

Hiç yorum yok: